You have an outdated browser

Please update your browser

Update browser
Vis alle nyheder Nyt fra Grønland

Pressemeddelelse Royal Greenland siger farvel til Nils Duus Kinnerup

21.10.2024

Fra årsskiftet skal Royal Greenland have ny M/K i spidsen for økonomien. Nils Duus Kinnerup, har efter 17 års dedikeret indsats i Royal Greenland, valgt at træde tilbage fra sin stilling som CFO med virkning fra 1. januar 2025.

Det sker som et led i Royal Greenlands mål om at samle en større del af ledelsen i Grønland, hvilket for Nils ikke har været foreneligt med hans personlige forhold.

Nils har gennem sin tid hos Royal Greenland været en afgørende figur i virksomhedens økonomiske styring og udvikling, som har styret virksomheden mod en længere periode med overskud på bundlinjen
efter en svær periode.

Vi anerkender og værdsætter Nils´ væsentlige bidrag til at skabe økonomisk vækst og overskud, samt hans store engagement og ledelse i hele organisationen

CEO i Royal Greenland, Susanne Arfelt Rajamand.

Hovedpersonen selv understreger stoltheden over den virksomhedskultur han har været en del af at skabe globalt.

Det har været en fantastisk rejse siden jeg startede i Royal Greenland i 2008. At være en del af selskabets udvikling og få vendt skuden til at blive en kommerciel succes, der vokser og samtidig lever op til sit ansvar over for det grønlandske samfund – har været både en fornøjelse og en givende oplevelse. Jeg er stolt af den kultur, vi har opbygget i organisationen, som strækker sig fra øst til vest, fra Grønland til Japan, USA og Canada, og som inkluderer mange forskellige kulturelle baggrunde.

Nils Duus Kinnerup

Nils Duus Kinnerup vil fortsat være tilknyttet virksomheden som rådgiver i en periode, hvor han vil arbejde tæt sammen med ledelsen for at sikre stabilitet og en smidig overgang.

Royal Greenland er i gang med en rekrutteringsproces for at finde en ny CFO og forventer at melde yderligere ud snarest muligt. Den nye CFO kommer til at sidde på hovedkontoret i Nuuk.

For yderligere spørgsmål kontaktes:
Koncern kommunikationschef Merete Lindstrøm
E-mail: meli@royalgreenland.com
Til: +299 28 18 20

Næste nyhed: Royal Greenlands halvårsresultat for 2024 viser tegn på stabilisering trods udfodringer
...